Aktualności
Zarządzanie Projektami w Pieczy zastępczej
W dniach 12, 13, 14 oraz 26 i 27 czerwca bieżącego roku odbyło się szkolenie dla rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka z terenu powiatu nidzickiego pod nazwą „Zarządzanie Projektami w Pieczy zastępczej”. Szkolenie skierowane było do rodzin zastępczych i prowadzących rodzinne domy dziecka spełniających następujące kryteria: posiadanie wykształcenia wyższego dla osób w wieku 50+ oraz posiadanie wykształcenia co najmniej podstawowego w dowolnym wieku.
Głównym celem całego cyklu szkolenia w ramach zarządzania projektami w pieczy zastępczej było: zwiększenie umiejętności współpracy, zaangażowania w ustalanie i realizację indywidualnych planów pomocy dziecku, zwiększenie wiedzy i umiejętności w zakresie ustalania zasad współpracy, koordynowania działań w ramach realizowanego planu, poszerzenie wiedzy z zakresu procedur pracy zespołowej, techniki pracy z osobami oporującymi – zawieranie kontraktów, rozmowy interwencyjne, wyposażenie i wzmocnienie w umiejętności tworzenia planów na podstawie narzędzi takich jak: genogram, ekomapa, wnioski do ekomapy, analiza mocnych stron i potrzeb, a także zdobycie praktycznych umiejętności stosowania technik podejścia skupionego na rozwiązaniach.
Cykl szkoleń został przeprowadzony przez wyspecjalizowanego w umiejętności praktyczne
i teoretyczne trenera z Fundacji Dziecko i Rodzina z siedzibą w Warszawie.
W szkoleniu wzięło udział 22 uczestników będących rodzinami zastępczymi: zawodowymi, niezawodowymi i spokrewnionymi oraz prowadzących rodzinne domy dziecka.